Sunday, December 25, 2011

Jõuluaeg, ilus aeg

Alustan sellega, et ma armastan väga Shveitsi jõulude ajal. Tänaval on kõik majad jõulutulekestega kaunistatud ja üldse on nii ilus. Koduigatsust isegi ei ole, olen suht üllatunud. Üks suur osa on see, et pere on mind nii omaks võtnud ja keelest saan juba suht palju ka aru.
Eile pidasime oma perega siin jõuluõhtu. Hommikul kell 9 ärgates polnud enam lund, kuna kaks päeva jutti sadas vihma. Seega jõulutunnet polnud. Vedasin ennast kööki ja sõime perega hommikust. Plaan oli selline, et mina ja mu väiksem õde pidime kinno või bowlingut mängima minema, sest host ema ja suurem õde pidid kõik tingimata kahekesi tegema ja meie seda näha ei tohtinud. Aga kuna mu väiksemal õel oli järjekordselt mingisugune puberteedihoog, siis temaga midagi teha ei saanud. Läksime Tamaraga vajalikke asju õhtuks ostma. Meil läks päris mitu tundi selle peale. Koju jõudes läksime mu väiksema õe Larissa tuppa ja hakkasime Hangoverit vaatama koos host isaga. Vaatasime mõlemad osad ära ja siis kutsuti meid sööma. Laud oli tehtud elutuppa, kus me tavaliselt kunagi ei söö. Kuusk oli ehitud, küünlad põlesid ja taustaks oli jõulumuusika. Kõik oli nii viimseni läbimõeldud ja ilusti tehtud, et mul oleks pisar silma tulnud peaaegu.
Söögiks oli lihafondüü koos kartulite ja salatitega. Lihafondüü on siis sama põhimõttega, mis juustufondüü, aga varda otsa pannakse toores lihatükk ja seejärel ühe puljongi sisse. Siis peab umbes viis minutit ootama, et see liha puljongi sees ära küpseks. Muidugi nõuab natuke kannatust ja kui kõht väga tühi on, siis võib natuke närvi ajada. Pärast kui liha küpse, saab valida erienvate kastmete vahel. Ütlen ausalt, et parim asi mida ma siin selle aja jooksul söönud olen.
Õhtusöögi ajal skypesid nad oma pojaga ja tema host perega, kes hetkel Ameerikas vahetusaastal on. Tal oli ikka väga raske vaadata seda head sööki, mis me sõime.
Pärast sööki läksid ülejäänud peale host ema välja koeraga jalutama, sest neil on selline traditsioon, et host ema riputab kurgi kusagile kuusepuule ja siis see kes selle esimesena leiab, saab esimese kingi avada. Kui tagasi toas olime, pidime ikkagi korra Larissa tuppa minema, sest Christkindli pidi kohe tulema. Christkindli(pole kindel õigekirjas) on siin Shveitsis selline väike tüdruk blondide juustega, kes tuleb ja toob kuuse alla kingitused. Ehk siis meie mõistes jõuluvana. Host ema veel ütles, et kui hästi aknast vaatate, siis ehk näete Christkindlit. Kahjuks teda ei näinud, haha. Läksime pärast elutuppa ja üllatus oli suur, kui nägime kingihunnikut kuuse all. Esimesena leidis kurgi kuuselt Tamara, kuid kuna ma nii kaua olin oodanud oma pakki Eestist, siis võisin mina selle siiski esimesena avada. Mul tuli kohe nii hea ja eriti kodune tunne seda avades. Pakis oli palju eesti shokolaadi ja komme. Kingitus minu sugulastelt ja vanematelt. Aitäh emme nende üliarmsate sokkide ja kinnaste eest ja aitäh ka minu sugulastele:) Mu emme oli ka pakki pannud kingituse kõigile inimestele mu host perelt. Kuna lipikud pakkide pealt olid ära tulnud, polnud mul õrna aimugi kellele mis pakk on, aga kuna ma olen teadatuntud Nastja, läksid kõik pakid õigete inimeste kätte. :D
Emps saatis käsitööehteid ja sokke ja igasuguseid asju. Nad olid väga rõõmsad nende asjade üle. Sain kingid oma kahe õe käest ja siis veel host vanematelt päris mitu kinki. Tundus, et nad läksid all out oma kingitegemistega. Näiteks Larissa sai endale playstation 3'e, mida ta nüüd koguaeg ainult mängib. host isa kinkis host emale Maci. Need olid ainult paar näidet..
Pärast kinkide avamist ja mitut kallistusringi skypesime veel minu perega Eestis ja sõime megahead magustoitu.
Magustoidu söömisega olime valmis alles 11-12 paiku õhtul. Peale host isa ei läinud keegi veel magama. Otsustasime vaadata ühte DVD'd, mis mu õde kingiks sai. Olen suht kindel, et me kõik vaatasime sellest filmist esimesed 10-15 minutit ja siis magasime diivanil. Ärkasin öösel millalgi üles ja läksin enda voodisse magama.
PILDIAEG!
Kõik asjad ei mahtunud lauale, aga kommid ja kingid Eestist ja minu host perelt :)Kell minu host vanematelt Lihafondüü nomnom

No comments:

Post a Comment