Thursday, August 25, 2011

1. koolipäev ja muu



Kolmapäeval oli siis minu esimene koolipäev Šveitsis. Üks päev enne käisin koolis ja mind oli juba mingisse klassi ära paigutatud, direktor rääkis minuga ainult saksa keeles. Pooltest asjadest aru ei saanud, noogutasin siis lihtsalt kaasa :). Siin on 4 kooliastet ja mind pandi 1. astmesse. Hiljem öeldi, et mitte sellepärast, et ma rumal vms oleks, aga teised klassid peavad minema 8 nädalisele praktikale välismaale, mis maksab 7000franki. Šveits on kallis maa küll, aga mind pani imestama see, et kuidas see saab kohustuslik olla, kust nad siin selle raha kõik võtavad..
Enivei, see pole väga minulik, aga öösel vastu oma esimest koolipäeva ei saanud magama jääda, vist oli väike ärevus sees..et kas ikka leian selle kooli üles ja õige klassi jne. Ma ei kujuta ette millal see oli, kui ma ükskord magama jäin..aga see oli ikka vastu hommikut, sest väljas hakkas juba valgeks minema. Kell 5:50 äratus, sättisin ennast valmis, tegin võileivad kooli kaasa ja 6:53 läks buss Gossausse, Gossaust istusin kohe rongi peale ja St. Gallenis läksin uuesti bussi peale ja lõpuks jõudsingi kooli. Mul läheb iga hommik kooli jõudmisega u 45 minutit.
Nägin bussipeatuses ühte tüdrukut ja hakkasin teda stalkima, sest ta paistis ka kooli minevat. Tänu sellele leidsin ilusti kooli üles ja ka oma klassi. Btw, sellel koolil on üks megaaasuur maja ja siis natuke eemal on väiksem maja. Peaaegu iga tund on erinevas majas, niiet koguaeg peab koolimaja vahetama.
1. tund oli Deutsch. Istusn kuhug maha ja õpetaja kohe teadis et ma olen vahetusõpilane. Pidin ennast klassile tutvustama ja rääkima natuke Eestist. Siis küsisid õpilased minu käest erinevaid asju Eesti kohta ja palusid mul midagi eesti keeles öelda. Ma ütlesin, et "Ma armastan sind" ja et saksa keeles tähendab see Ich liebe dich. Kõik hakkasid naerma sellepeale ja üritasid mind korrata. Üldse on põhiline lõbustusviis neil see, et paluvad mul midagi eesti keeles öelda ja see jube naljakas nende arust :).
Minu klass on tore, kõigil oli tehtud endale nimesilt, et ma teaksin nende nimesid ja kui ma tundides midagi aru ei saa, siis pakuvad abi. See on väga armas.
2. ja 3. tund oli Sport. Ma võtsin siis ilusti oma spordiriided ja asjad kaasa ning siis öeldi mulle " Tiina, me läheme freibadi." Ei no tore teada, oleksin võinud siis oma bikiinid kaasa võtta :D. Jõudsime ujulasse, ja siis kehalise õpetaja tuli minu juurde " DOBREI VJEETER TIINA, KAK DELA?"..ma siis vaatasin nõutu näoga otsa, et kas ta teeb nalja või ta mõtleb seda tõsiselt. Kui ma aru sain, et ta ei teinud nalja, siis ma ütlesin, et meil Eesti räägitakse ikka eesti keelt. Ta oli siukse näoga, et "PÄRISELT??!?!! :O" ja siis järgnesid vabandused, ta ikka arvas et mu emakeel on vene keel. No leidub ikka neid ignorantseid inimesi ka siin. Teised ujusid siis 800 m, mina ja veel üks tüdruk ei läinud ujuma, rääkisime niisama juttu.
4. tund oli matemaaatika. See matemaatika siin on see, mida ma õppisin 9ndas ja kohati isegi 8ndas, niiet ma tundsin ennast klassi kõige targema inimesena, Voorel would be so proud!! Õpetaja oli väga pahane osade õpilaste peale, kes jäid kehalise tunni tõttu hiljaks, kuna ei jõdnud õigel ajal bussi peale. Mingi pool tundi rääkis, et tund hakkab 11:17, mitte minutitki hiljem ja teda ei huvita kehalise tund. Siin on täpsus väga-väga oluline. Ehk õpin ka selle omaduse ära siin olles.
Pärast seda oli lõunapaus, mis siin kestab mingi üüberkaua, umbes 1,5 h. Enamus lähevad koju sööma, aga mina ilmselgelt ei saa, kuna kodu on liiga kaugel koolist. Käisime ühe teise tüdrukuga(väga piinlik, nimi ei tule meelde.) mcdonalsis ja istusime kuskil väljakul ja rääkisime juttu kõigest.
Pärast lõunapausi oli 5. ja 6. tund IKA(Information, Kommunikation, Administration) pmst nagu siis arvutitund. Õpime seal erinevaid programme(excel jne). Erinevus on siin selles, et õpilased absoluutselt ei passi selle tunni ajal feissbuukis vms. Nad tõesti kuulavad ja kui on paus, siis lähevad. Ega eriti ise midagi ei teegi arvutis, õpetajal on kõikide arvutite üle kontroll, ja kui ta midagi seletab, siis lihtsalt vaatad ekraani, kuidas sul kõik seal ees liigub. Ma sellele õpetajale meeldisin väga, sest ta enda tütar läks just paar päeva tagasi Ameerikasse vahetuõpilseks, niiet ta koguaeg rääkis minuga ja küsis igast küsimusi ja ütles et ma võin talle ikka ükskõik millal meile saata, kui on mingeid probleeme ükskõik millega.
Siis oligi koolipäev läbi, osadel hakkas veel hispaania keel, aga mina seda ei valinud endale, sest lihsalt liiga palju keeli pole hea, keskendun saksa keelele. Aga siin on prantsuse keel kohustuslik..saate aru see on siin niii raske, ma ei tea, kuidas ma hakkama saan. Oma 1 aastase prantsuse keele õppimisega(kui seda saab üldse õppimiseks kutsuda) vist läbi ei löö..nad on juba 5 aastat õppinud, kõik oskavad pmst rääkida ja kirjutada vabalt. Ma passisin terve tund lolli näoga. Täielik õuuuduss. See õpetaja räägib AINULT prantsuse keelt, kuigi ta oskab ka saksa keelt. Ja ta on ka minu klassijuhataja..-.- ütles, et annab mullelisatööd, et pean järgi õppima. Aga nagu üks mu sõber ütles, siis ega midagi mööda külgi maha ei jookse.
JUBA HOMMMEEE POLE MINA ENAM ALAKAS!!! I cant wait for it. Plaan on siis minna Austriasse klubisse, kus kõik inimesed, kellel on augustikuus sünnipäev, saavad tasuta sisse+10 sõpra+30euri free drinks. Oh sõbrad, kahju et te minuga tähistada ei saa.
Eks järgmine kord räägin oma sünnipäevast
Tsüss!!!

Peamaja



2 comments:

  1. Kui sa 30 euri maksad, siis ei ole ju free drinks :D

    ReplyDelete
  2. wtf ma ei maksa midagi, saan mingi kupongi vms :)

    ReplyDelete