Thursday, November 3, 2011

Inimestest Šveitsis..

Esimesel nädalal siia jõudes, olin kohe väga üllatunud, et inimesed on palju rohkem avatumad ja teistsugusemad kui Eestis. Varsti tiksub täis 3 kuud Šveitsis ja olen ikkagi arusaamale jõudnud, et inimesed siin on küll avatumad, kuid suhteliselt pealiskaudsed. Vahepeal tundub siuke ameerikalik mentaliteet..öeldakse "i love you" ja saadetakse sada südant kuigi tegelikult olen selle inimesega ühe korra peol juttu ajanud. Või siis käid kellegiga koos väljas ja siis öeldakse, et sa peaksid meiega ikka iga kord tulema, aga järgmine päev bussis ei tehta teist nägugi. Päris koomiline minu jaoks, aga mis seal ikka. Nagu üks kallis inimene ütles, et õigeid sõpru tuleb tikutulega taga otsida :)
Selle ajaga siin olen leidnud 3 HEAD sõpra. ja ma olen täiesti rahul sellega. Mul on veel kaua aega siin jäänud ja avastada ka palju.
Pere on väga tore siin, olen nüüd sisse elanud ja tunnen kui kodus ennast nüüd. Kuigi võiks vahepeal rohkem peretegevusi ja väljasõite olla. Seda kahjuks väga pole. Suht tööinimesed, aga väga-väga armsad tõesti ja ma olen tänulik, et nad mind enda peresse on võtnud.
Saksa keelega läheb paremaks iga päev ja läheks veel paremini, kui nad omavahel swiss germanit ei räägiks, sest ilmselgelt ma sellest midagi aru ei saa. Uskumatu ikkagi, kui erinev see on õigest saksa keelest. Mõnikord lihtsalt paneb imestama, et KUSTKOHAST see sõna tuleb.
Koolis on päris raske..tegin saksa keele testi teistega kaasa, sain 17 punkti 74'st. See oli mingi lauseanalüüs (kõrvallaused jne). Ega eriti hea tulemus ei saanudki tulla, kui ma algsesetest lausetest aru ei saanud :D.
Laupäeval on YFU kokkusaamine Baselis, kuhu ma ei lähe, sest need rongipiletid on lihtsalt väga inetult kallid. Ei hakka peaaegu poolt oma kuurahast sellepeale raiskama, et üheks päevaks sinna minna. Väga kahju tegelikult, et ei saa minna. Eks leian mingi muu tegevuse nädalavahetuseks..tahaks matkama minna. Loodan, et on ilus ilm :)
Eks ma nüüd hakkan raamatupidamist õppima, ei taha ju päris lolli näoga homme tunnis istuda.
Kirjutan varsti jälle, kui midagi huvitavat on.
Võite ka kommenteerida ja öelda, millest ma kirjutada võiksin.
Bis bald!
T

3 comments:

  1. yfu pileteid kinni ei maksa või ? taanis küll kõik yfuga seotud asjad makstakse kinni, noh piletit sihtkohta ja tagasi..

    ReplyDelete
  2. mkm, sest see pole ametlik YFU üritus. Muidu makstakse jah kinni, aga kuna meil megalahe seltskond siis otsustasid 2 vabatahtlikut niisama kohtumise korraldada enne ametlikku suusalaagrit jaanuaris. :)

    ReplyDelete
  3. naljakas, mul on inimeste suhtes täpselt vastupidi. alguses on ülitagasihoidlikud ja ei tule eriti ise sõbraks pressima, aga mida rohkem neid tundma õpin, seda avatumaks ja sõbralikumaks muutuvad.

    ReplyDelete