Tuesday, September 13, 2011

1 kuu Shveitsis!!

Tegelikut tahtsin millestki muust kirjutada siia, aga siis nägin tänast kuupäeva.. 13. september. Täpselt kuu aega tagasi 13. augustil saabusin siia ja nii imelik kui see ka pole, olen juba siia suht sisse elanud. On kujunenud välja mingi seltskond, kellega suhtlen, hommikuti on raske ennast kooli ajada ja tundides üleval püsida ja kodus tunnen end vabalt. Ainuke asi, millest ma siin vaimustuses pole on kool. See on ikka palju rangem kui Eestis.
Täna sain p6hjalikumalt teada puudumiste ja hilinemiste kohta. Minu koolis on lood nimona, et kui semestris(pool kooliaastat) hilined 3 korda, pead koolis aitama koristajatel koristada (sorri, aga WTF?), 5 hilinemise korral saadetakse koju vanematele kiri. Kui hilinemisi on rohkem kui 5, pead mingi n6ukogu ette vist minema..seal otsustatakse, kas jääd kooli v6i ei. Minu arust on see täiesti ajuvaba reegel, sest iga tund on erinevas majas ja väga raske on neid klasse leida. Iga tunni vahel on 6 minutit pausi, pmst selle ajaga jooksed ühest majast teise. Mul on juba 2 hilinemist. 1 on sellepärast, et pidime kehalise tunniks minema ujulasse ujuma, kuhu peab bussiga s6itma. Terve klass sai hilinemised selle eest, sest varasemat bussi tagasi lihtsalt ei tulnud. Teise hilinemise sai pool klassi sellepärast, et leidnud klassi üles, jäime 30 sekundit hiljaks.
Teine asi on veel see, et kui näiteks 1. tunni puudud mingil p6hjusel, saad lisaks puudumisele ka hilinemise. (TEINE WTF?). Eelmine nädal jäin hommikul bussist maha ja seega pidin 2. tunniks minema. Niiet kas nüüd kukub vahetus6pilasel kolmas hilinemine ja pean hakkama koolis koristama? Eks näis. :D Päris naljakas minuarust.
Muidu k6ik on tore, pean päris palju 6ppima, homme on matemaatikas töö. Täna oli prantsuse keelest test, mille ma pidin mingil p6hjusel kaasa tegema. Nulliring ilmselt. üritan natuke lebomalt ka v6tta, sest siiski mu esimene prioriteet pole siin k6ik kuued saada, vaid 6ppida uut keelt ja saada uusi kogemusi. Pealegi need hinded ei loe mul p2rast vahetusaastat..aga ma ikkagi üritan üles näidata initsiatiivi.
AGAAAAA Septembri l6pus algab vaheaeg, mis kestab 3 n2dalat!!!!! OHH YEAAH. Mingid plaanid on juba tehtud vaheajaks, aga sellest kirjutan hiljem.
Kuidas teil kooliga on, teised V6PID? Lebom kui mul :D?

4 comments:

  1. päris tobe ja samas karm värk nende hilinemistega :D kui eestis nii oleks siis mind vist oleks juba põhikoolis välja visatud koolist :D

    ReplyDelete
  2. midaaaa mismõttes sul kolmenädalane vaheaeg on? mul küll ainult kaks:S

    ReplyDelete
  3. See on tõesti väga konservatiivne süsteem seal. Olen varemgi kuulnud,et puudumistesse suhtutakse väga suure rangusega.
    Loodan, et sa ei pea koristama hakkama! :D
    Jama, et kooliga nii karm on, aga mõtle, kui tugev sa pärast seda kõike oled ;)

    ReplyDelete