Thursday, September 8, 2011

Minu klass, puudumine koolist

Hellou kallikesed!
Mõtlesin, et kirjutan veidi koolist ja oma klassist jne..
Ma käin siin keeltele suunatud klassis, seega on mul matemaatikat 4 tundi nädalas, füüsikat, keemiat ja bioloogiat vaid 1 kord nädalas :D. Siin on tegelikult päris palju tunde, mida Eestis ma pole kunagi õppinud. Näiteks Rechnungswesel ehk raamatupidamine. Ma ei saa sellest ausaltöeldes midagi veel aru ja mul on tunne et mu klassikaaslased ei saa ise ka aru mida nad seal õpivad. Siis Geschichte&Politische Bildung ehk põhimõtteliselt ajalugu ja poliitika. Tegelikult on see väga kasulik tund, midagi saan isegi aru. IKA- Information, Kommunikation, Administration.. ei tea, miks selline uhke nimi on pandud sellele, sest see on põhimõtteliselt täpselt sama nagu Eestis arvutitund. Õpime seal hetkel powerpointi. Jah, väga lihtne on. :D BR- Betriebwirtschaft& Recht. Ei tea ausaltöeldes selle eesti keelset nimetust.. ärindus või midagi sellist. Seal annab mulle õpetaja iga tund saksa keelse artikli, millest ma pean aru saama ja siis tema küsimustele vastama.
Samuti pean siin ka prantsuse keelt õppima. See on minu jaoks väga raske, sest nad on juba 5 aastat õppinud siin seda, mina vaid 1 aasta, kui seda saab üldse õppimiseks nimetada. Ja õpetaja räägib ainult prantsuse keeles koguaeg. Väga pingeline on olla selles tunnis ja üldse raske minu jaoks, kuna tahan keskenduda saksa keelele. Rääkisin seda direktorile.. ta rääkis minu vanematega siin, õpetajaga ja peab ka YFUle helistama. Kõik ainult selleks, et ma saaks ühest tunnist vabastuse. :) Mulle öeldi täna, et kuni vaheajani peaksin proovima prantsuse keelt õppida ja kui pärast vaheaega ikkagi leian, et see pole minu jaoks, siis võin ära tulla sealt.
Praegu olen paar nädalat koolis käinud ja võin öelda, et kool on päris karm siin. Ütleks, et isegi raskem kui Eestis. Kodutööd PEAVAD alati olema tehtud.. ükskord oli osadel tegemata, siis õpetaja kohe kirjutas nimed üles ja järgmiseks korraks peavad olema tehtud. Tunnis ei ole väga vaba kord. Süüa ega juua tunnis ei tohi. Nätsu ka ei tohi närida, selle eest sain juba sugeda inglise keele õpetaja käest. :D. Istuma peab normaalselt, kui laua taga pikutada või lösutada, teeb õpetaja kohe märkuse. Mind see tegelikult väga ei heiduta, sest Eestis on suht sama koolides ju. Aga see meeldib mulle palju rohkem, et õpetajad püüavad teha tundi huvitavaks. Ei ole mingit sellist asja, et õpetaja näitab slaide ja õpilased kirjutavad maha. EI. Õpetaja küsib koguaeg küsimusi õpilaste käest, seletab, kuid samas suhtlemine on vaba ja õpetajad viskavad õpilastega tihti nalja. See on tore. Õpitakse rohkem suhtlema, rääkima ja tunnis KAASA MÕTLEMA. Aa ja ma ei tea, kas nad teevad iga töö ajal nii, aga kui inglise keeles testi hakkasime tegema, siis pidid kõik enda ja pinginaabri vahele panema sellise puust tala, et ei näeks, mida teine kirjutab. Tuletas meelde mulle algklassi aegu, kui sai õpikutest suur müür enda ümber ehitatud, et keegi näeks jumala eest midagi :D.
Ja minuarust on megaloll siin see, et kell 12 hakkab lõunapaus, mis kestab 13:45'ni. Mõnikord on pärast lõunapausi veel 1 või 2 tundi vaba, see tähendab et järgmine tund hakkab siis 15:30. Suurem osa lähevad koju sööma jne, aga mina ei saa, sest mu kodu on koolist üpris kaugel. Seega lihtsalt mõnikord ootame ja ootame ja ootame. Üldse päris suur kiusatus on lõunapausil koju ära minna, suht raske oodata nii kaua, et siis ühte tundi minna..
Koolist puudumistest siis nii palju, et me kõik saavad endale ühe väikese rohelise puudumiste raamatu. Kui sa puudud, siis on sul 10 päeva aega, et kirjtuada raamatusse puudumise kuupäev, põhjus ja vanemate allkiri ja kas sa puudusid terve päev, pool päeva või 1 tund. Seejärel pead minema erinevate aineõpetajate juurde, kus sa puudusid ja nendelt allkirjad saama. Ja lõpuks siis kooli tempel ja viid iga teisipäev klassijuhatajale kontrolliks. Ausaltöeldes pole mingit isu puududa, kui mõelda sellepeale, mis jama pärast tuleb läbi teha, et puudumised vabandada. Kahjuks pean ma selle jama läbi tegema, sest täna hommikul jäin bussist maha, success. Ei jõudnud kuidagi 1. tunniks kooli sellepärast.
Minu klassis käib 21 õpilast ja võib öelda, et leidub igat tüüpi inimesi mu klassis, mõned on ikka väga lapsed alles.. aga nad on kõik toredad, räägivad juttu ja aitavad kui on vaja. Mu klassis käib Justin bieber kaksik. :D See on nii naljakas, kaks tüdrukut hullult võitlevad ta pärast ja flirdivad. Komöödia. Siis on 2 hevivenda, kellel on õlgadeni juuksed, aga väga toredad poisid. Siis on üks tüdruk, kes naerab koguaeg, siis on 2 klassi"tibi", kes koguaeg laulavad atomic kitteni, spice girlsi, destiny's childi laule. Vahepeal, kui nad laulavad, tahaks neid millegagi visata :). Siis on üks 15aastane poiss, kelle põhiline lõbustusviis tunnis on joonlauga peegeldamine teiste inimeste näkku ja muu selline. Aga vaatamata kõigele ma armastasn oma klassi. Tundub, et nad on ka minuga ära harjunud ja vastupidi.
PALUN KIRJUTAGE MULLE KOMMENTAARIDESSE, MILLEST TE TAHAKSITE, ET MA KIRJUTAKSIN?

Bis bald♥
T

4 comments:

  1. minu klass on ka niiii lahe.. kõik on nii toredad, ükspäev oli nii külm väljas ja kõik tulid mu ümber et ma sooja saaksin :) ja muretsesid et ma istuda saaksin jne.. ülitore, õelust pole.. ja nalju räägitakse ka inglise keeles, et ma aru saaksin .. :D

    ReplyDelete
  2. haham nii imelik, et meil sama riik, aga kool hoopis teistsugune. õpetajad on suht lebod, ise söövad-joovad ka tunnis. kodutöösid suur osa ei tee. ja prantsuskeele õpetaja ütles, et mul on mõtettu neis tundides olla ja nüüd olen sealt vaba. aaaa, ja kõigil on aasta jooksul mingi neli päeva kus nad võivad vabalt põhjuseta puududa:D

    ReplyDelete
  3. Mariin, see on tõesti väga imelik. Mul on megakarm kool, kui jõuad tundi samal ajal, kui kell heliseb, on juba osad õpetajad väga pahased. Täna klassijuhataja veel luges kõigile sõnad peale, kuidas käituda, kui puudud. Nt kui oled haige siis pead hommikul kooli helistama ja ütlema seda. :D Ja pärast kõikide õpetajate käest allkirjad saama, kust sa puudud. Nii tüüütu. Siin mingit vabalt põhjuseta puududa ei või.

    ReplyDelete